Rodman

Rodman
Rodman 1120

fredag 19 april 2013

Tuffa förhållanden !!

I dag så var det Patrik , Jonte & Mackan som har bokat 3 dagars laxfiske.

Vädret var fint men med en hård blåst! Sjön hade inte börjat att bygga ännu så vi bestämde att gå ut och pröva, det är ju inga avstånd här på laxön Bornholm!

Efter någon timma så drar det på ordentligt på ett av paravanspöna

Mackan greppar spöt och får en stenhård kamp mot en stor lax som sätter full fart i den nu tilltagande sjön.



Mackan vann den kampen och jag kunde håva en gran lax på 12,8 kg!

Laxen hade bitit över min favorit Ismo Magnum i blå/gul.

Vi bröt sedan och åkte i land för att äta lunch.

En dag som denna hade jag inte klarat mig utan min nya superbra autopilot i från Garmin!

Garmins produkter är av absolut högsta klass och jag är mycket nöjd med min elektronik och support ifrån Garmin & Sören Vesth.

//Lasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar