Rodman

Rodman
Rodman 1120

tisdag 10 maj 2011

Tack Alla!!

I går hände det som inte fick hända! När vi kom ut till fiskeplatsen denna underbara dag utan vind som tur var så upptäckte jag att min (lilla) extramotor 25 hp låg under vattnet efter att jag tilltat ner motorn. Det som hade hänt var att motorfästet släppt i samtliga svetsar och hängde i kablaget, en lätt panikkänsla uppstod. Motorn väger med fästet ca 100 kg och var omöjlig att lyfta, så med hjälp av min Ursuit overall så fick jag hoppa i mitt ute i trafikfarleden mellan Sverige & Bornholm och lägga tampar runt motorn, ingen kul uppgift. Vi försökte först själva men det gick inte utan fick hjälp av kolegan Per som avbrutit fisket för att hjälpa till så att vi fick upp motorn i båten. När väl motorn låg i båten så hade jag bestämt att vi skulle fiska med stormotorn. Vi fick 2 laxar med en topp på 11 kg.  När jag kom i land så stod världens bästa hamnfogde Jan Ljungren och väntade vid kranen för att lyfta ur motorn ur båten. När motorn var uppe på marken så började konserverings arbetet vilket inte var så lätt, men som en skänk ifrån ovan så dök det upp ett par danska killar och framför allt Mikael som hjälpte mig att fixa så att motorn kunde komma igång och stå och gå 1 timma på land för att driva ut all fukt, han var en riktig hjälte. När jag var klar med allt klockan 23:30 så hade Lars Post fixat middag till mig ,hur snällt som helst. Detta vill jag aldrig mer vara med om då det var en mardröm. tack till mina gäster som var coollugna och hjälpte till med att få upp motorn. Utan alla hjälpsamma människor här i Simrishamn så hade jag inte fixat detta. Hälsningar Lasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar