Rodman

Rodman
Rodman 1120

torsdag 8 september 2011

Bra drag i fisket!

Dagens gäster var Sigge, Johan & födelsedagsbarnet Martin som ville ut och fiska gädda & abborre. När jag gick igenom utrustning och visade grejorna så frågade jag Martin lite kaxigt vad han hade för gäddrekord, då det kändes som en bra dag för stor gädda och jag tänkte att hans rekord borde inte vara så stort, men oj vad fel jag hade Martin hade nämligen fångat en riktig fursundskrokodil på hela 16 kg och 126 cm lång. Jag kände mig lite dum just då! Dagens fiske var  bra med väldigt många gäddor och hugg, vi fick upp dryga 20 st och hade nästan lika många napp, största blygsamma 4 kg.  Abborrarna var svårhittade till att börja med men efter att ha sökt av flera hotspotts så hittade vi rätt och fick 50-60 abborrar med hyfsade storlekar. En super dag på alla sätt och vis förutom att meteorologerna måste ha haft firma fest igår och missade att det skulle hällregna hela dagen och inte en stor sol som dom lovade. I morgon så ska jag få på en ny 25 hp efter som den andra blev för vattenskadad. Tack till försäkringsbolaget Atlantica för att detta blev möjligt! Hälsningar Lasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar