Rodman

Rodman
Rodman 1120

tisdag 11 februari 2014

Per Lundberg Vd Wildwater! Med en av Sveriges finaste trolling båtar!!



Carolina Classic 28 fot
Sist ut är jag själv som ser fram emot NTC under mars månad. Jag har guidat på laxtrolling och havsöring från land från Bornholm sedan 2006 men även på havsfiske i Norge/Väröy, och så klart från många platser i Sverige. Det som sticker ut lite speciellt med mitt trollingfiske är att jag tillsammans med mina underbara teamkollegor i Trolling Master Bornholm, med speciellt tack till superproffset Olle "Doktorlax" Bussenius, haft förmånen att vinna lagtävlingen "Bedste Båd" 2 gånger 2006 och 2011, kommit 2a 2010 och 5a 2008 och 2012 som främsta placeringar. Den tävlingen gillar vi!!!
Såväl Lasse, Andreas och jag har genomgått utbildningen Sjöbefäl klass 7 som är ett grundkrav för att få bedriva guideverksamhet i havsmiljö i Östersjön.
År 2009 importerade jag min Carolina Classic 28 fot från USA. Båten är specialbygd för laxtrolling och väger 7 ton. Nya motorer monterades, 2 stk Volvo Penta Dieslar, på vardera 260 HK. Den installationen har fungerat klockrent hela tiden. All marineelektronik är från GARMIN och utöver den finns räddningsflotte för 8 man, flytvästar, AIS, brandsläckningsutrustning mm. En underbar plattform för trolling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar