Rodman

Rodman
Rodman 1120

måndag 22 april 2013

Liten Formsvacka!!

I lördags så var vi ute på en långtur i det fina vädret, vi hade laddat hårt för att det skulle drillas lax!
Men väl på plats så får vi en 5-6 kg lax som biter på flasher och gummifisk.

Sedan följer en rad av hugg på planerborden men ingen fastnar märkligt nog!
Vi lyckades "bara" med den laxen medans endel båtar tillexempel Martin Setman & Peter Camytti total förnedrade oss med massor av fisk!! Grymma killar!!

I går så ville jag pröva ett ställe som jag såg på väg hem dagen innan med varmvatten(Grymt med 10 delar på Garminekolden), sagt och gjort så åkte jag ut till den markeringen, men där var ju inget varmvatten kvar så vi vände båten och åkte tillbaka till Bornholm.

Äntligen kunde vi börja att fiska, så i med grejorna och så helt plötsligt drar det till på översta riggspöt med en Ismo Magnum på. En grann lax hoppar och far i meter höga hopp bakom båten.

Tyvärr så släpper fisken vid håvkanten och ligger bredvid båten och bara tittar på oss innan den förstår att den är loss och simmar ner i djupet igen, fisken låg runt 12-13 kg, suuurt!!

Hugg igen på samma spö och denna gången gick det bättre och vi kunde håva en fisk på 4 kg.

Jag får sedan kontakt med ett par riktiga kompisar som har fantastiskt fiske, jag får positionen och inser att det är 1,2 sjömil norr om där vi var på morgonen, varmvattnet var där!! Suuurt igen!!

Vi åkte dit igen och fick omgående en lax på 5 kg, sedan så började det att blåsa så beslöt att bryta.

Fiske är verkligen fiske, man kan inte ta något för givet!!

3 mycket trevliga dagar!

Vi ses nästa år då killarna bokade en hel vecka.

Ledig till torsdag då jag flyger ner igen.

/Hälsningar Lasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar